مستند «زینبیات» به روایت زندگی خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان می‌پردازد و در این مستند تلاش بر این بود که فصل جدیدی از روایت حزب‌الله را برای مخاطب ارائه شود. مجموعه مستند «زینبیات» در پنج قسمت سعی کرده است به زندگی خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان بپردازد. این شهدا مشهور هستند، اما در […]


مستند «زینبیات» به روایت زندگی خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان می‌پردازد و در این مستند تلاش بر این بود که فصل جدیدی از روایت حزب‌الله را برای مخاطب ارائه شود.

مجموعه مستند «زینبیات» در پنج قسمت سعی کرده است به زندگی خانواده‌های شهدای مدافع حرم حزب‌الله لبنان بپردازد.

این شهدا مشهور هستند، اما در این مستند‌ها به زندگی آنها نزدیک می‌شوند که کمتر کسی نسبت به آن آگاهی داشته است. به‌طور مثال مخاطب از حزب‌الله فقط یک شبه نظامی و مقتدر دیده و دوربین معمولاً به زندگی‌های خصوصی آنها نزدیک نشده است که چطور عاشق می‌شوند، چطور زندگی می‌کنند و غذا می‌خورند و سعی شده است در این مستند به پشت پرده زندگی این مردان مجاهد در لبنان بپردازند.

 به طور مثال احمد محمد مشلب یکی از همین جوانان است. او از خانواده‌ای ثروتمند بوده است که منزلش در منطقه‌ای بالا از شهر قرار دارد و از زندگی مرفهی برخوردار است و حالا این فرد در سوریه به شهادت می‌رسد. درواقع بخش داوطلبانه حزب‌الله را در این مستند‌ها نشان داده می‌شود، بخشی که کسی با آن به عنوان نیروی استخدامی، همکاری رسمی ندارد و جوانان به صورت بسیجی وار وارد حزب‌الله شده‌اند.

تلاش شده است تا فصل جدیدی از روایت حزب‌الله برای مخاطب رقم بخورد. همه این کار در لبنان ضبط شده است و آرشیوی نیست. راوی مستند آیدا سرور است که خود ایشان هم همسر شهید و هم مادر شهید است و داخل خانه‌ها می‌رود و با همسران شهدا گفتگو می‌کند.

مجموعه مستند «زینبیات» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۳۰ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

+